Η υδροθεραπεία στην Ινομυαλγία

Ευεργετική η άσκηση σε θερμαινόμενη πισίνα, ή λουτροθεραπεία για τα συμπτώματα της ινομυαλγίας

Το κολύμπι σε ζεστό νερό/θερμαινόμενη πισίνα (32 C) μπορεί να παράσχει ανακούφιση στον εξασθενητικό πόνο της ινομυαλγίας, σύμφωνα με Eυρωπαϊκή μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο
Arthritis Research and Therapy.

Η ινομυαλγία προσβάλλει κυρίως τις γυναίκες και μπορεί να προκαλέσει σοβαρό πόνο και ευαισθησία στους μύες, τους τένοντες και τους συνδέσμους. Ο πόνος στους ώμους και τον αυχένα είναι συχνός, αλλά ορισμένοι πάσχοντες έχουν επίσης προβλήματα ύπνου και υποφέρουν από άγχος και κατάθλιψη.

Οι 33 συμμετέχουσες στην έρευνα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, η μια έκανε γυμναστική σε πισίνα με ζεστό νερό για περισσότερες από τρεις φορές την εβδομάδα για 60 λεπτά επί οκτώ συνεχόμενους μήνες ενώ οι άλλες δεν έκαναν απολύτως τίποτα. Οι γυναίκες που κολυμπούσαν δήλωσαν ότι η σωματική άσκηση βοήθησε στην ανακούφιση του πόνου και ανέφεραν βελτιωμένη ποιότητα ζωής, εξηγεί η Δρ. Ναρσις Γκουσι από το Πανεπιστήμιο Εξτρεμαντουρα της Ισπανίας και ο Δρ Πάμπλο Τομας-Καρους από το Πανεπιστήμιο Εβόρα της Πορτογαλίας.

Η προσθήκη ενός προγράμματος ασκήσεων μέσα στο νερό στην βασική θεραπευτική αντιμετώπιση της ινομυαλγίας είναι αποδοτική οικονομικά και κοινωνικά.

Οι γιατροί συνήθως συνταγογραφούν προγράμματα ασκήσεων και χαλάρωσης, παυσίπονα και μερικές φορές μια χαμηλής δοσολογίας αντικαταθλιπτικά για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ινομυαλγίας. Τον περασμένο Νοέμβριο έρευνα που δημοσιεύθηκε στις ΗΠΑ έδειξε ότι οι γυναίκες που συμμετείχαν σε πρόγραμμα σωματικής άσκησης είχαν λιγότερους πόνους, καλύτερη σωματική λειτουργικότητα και ζωντάνια.
Έχοντας αγοράσει το συγκεκριμένο βιβλίο ασκήσεων, θα σας πω τα συμπεράσματά μου λίαν συντόμως>>

Βάσει των οδηγιών της Ελληνικής Ρευματολογίας για τη μη φαρμακευτική αντιμετώπιση της ινομυαλγίας, οι ασκήσεις σε θερμαινόμενη πισίνα, ή λουτροθεραπεία θεωρούνται ευεργετικές για τους πάσχοντες από ινομυαλγία.
Η ευεργετική δράση των θεραπειών αυτών σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές οφείλεται:
• Στην ευνοϊκή επίδραση του θερμού νερού στον πόνο και τη δυσκαμψία.
• Στην ποικιλία ασκήσεων που μπορούν να εφαρμοστούν μέσα στο νερό καθότι εκτελούνται μεγάλου εύρους ασκήσεις σε περιβάλλον άνωσης και συγχρόνως σε χώρο αντίστασης κατά την κίνηση των μελών.
• Στην ψυχική και σωματική χαλάρωση με την ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων, και την απουσία πηγών άγχους.

Οι Jentoft και συν. συγκρίνοντας ομάδα ασθενών που υποβάλλονταν σε θεραπεία σε πισίνα με ομάδα που υποβάλλονταν σε πρόγραμμα ασκήσεων, διαπίστωσαν βελτίωση της ικανότητας του καρδιαγγειακού, του χρόνου βάδισης, της κόπωσης σε αμφότερες τις ομάδες με επιπλέον βελτίωση του αριθμού των TPs, του πόνου, της κατάθλιψης και του άγχους στην ομάδα των ασκήσεων. Η βελτίωση διατηρήθηκε και στην επαναξιολόγηση των ασθενών μετά 6 μήνες.
Οι Cedraschi και συν. μετά την εφαρμογή προγράμματος 12 συνεδριών
(2 φορές τη βδομάδα για 6 βδομάδες, 45 λεπτά άσκηση και 45 λεπτά εκπαίδευση) αναφέρουν βελτίωση των συμπτωμάτων και του stress που βίωναν οι ασθενείς, βελτίωση που διατηρήθηκε και μετά από 6 μήνες. Οι Altan και συν. συγκρίνοντας ομάδα ασθενών που υποβάλλονταν σε λουτροθεραπεία και πρόγραμμα ασκήσεων (aerobic, αύξησης ελαστικότητας, διάτασης, χαλάρωσης) με ομάδα που υποβάλλονταν μόνο σε λουτροθεραπεία, αναφέρουν σημαντική βελτίωση στο πόνο, στη δυσκαμψία και τη κόπωση σε αμφότερες τις ομάδες αλλά βελτίωση της κατάθλιψης στην ομάδα που υποβαλλόταν σε άσκηση μόνο.
Οι Gusi και συν. συγκρίνοντας ομάδα ασθενών με ΙΝΜ σε πρόγραμμα σκήσεων aerobic, ενδυνάμωσης και ιδιοδεκτικής διευκόλυνσης (3 φορές τη βδομάδα για 12 βδομάδες) με ασθενείς μάρτυρες διαπίστωσαν βελτίωση του πόνου και της ποιότητας ζωής σε συνδυασμό με αύξηση της ισχύος των εκτεινόντων μυών του γόνατος μόνο στη πρώτη ομάδα. Η διακοπή των ασκήσεων οδήγησε σε επανεμφάνιση του πόνου. Οι Assis και συν. συγκρίνοντας ομάδα γυναικών που υποβάλλονταν σε θεραπεία με βάδιση σε βαθύ νερό με ομάδα που υποβαλλόταν σε ασκήσεις εδάφους για 12 εβδομάδες, και αξιολογώντας τις πριν την έναρξη και μετά από 8 και 15 βδομάδες αντίστοιχα, διαπίστωσαν σημαντική και παρόμοια βελτίωση του πόνου, της κατάθλιψης και της αναερόβιας ικανότητας σε αμφότερες τις ομάδες, βελτίωση που ήταν όμως ταχύτερη στη πρώτη ομάδα.
Η λουτροθεραπεία βελτιώνει τον πόνο, την κόπωση, τον αριθμό των TPs (Tender Points) και γενικότερα την κατάσταση των ασθενών όταν αυτά αξιολογήθηκαν με το ερωτηματολόγιο Fibromyalgia Questionnaire (FIQ).
Η βελτίωση αυτή διατηρήθηκε για 1 μήνα αναφορικά για τον πόνο και για τα TPs και 6 μήνες για τη γενικότερη κατάσταση των ασθενών.
Ο συνδυασμός αμινοτρυπτιλίνης και λουτροθεραπείας οδήγησε σε βελτίωση των ασθενών (αξιολόγηση με FIQ) σημαντικότερη αυτής που είχε επιτευχθεί μόνο με αμινοτρυπτιλίνη. Σημαντική ήταν επίσης η βελτίωση της φυσικής και συναισθηματικής κατάστασης και του αριθμού των TPs μετά την εφαρμογή 7-8 συνεδριών σε διάστημα 15 ημερών προγράμματος θαλασσοθεραπείας (χειρομαλάξεις, δινόλουτρα, hamam, θερμά επιθέματα, ασκήσεις πισίνας) σε συνδυασμό με εκπαίδευση. Οι Ardic και συν. παρατήρησαν ότι σε ομάδα γυναικών που υποβάλλονταν σε λουτροθεραπεία (20 λεπτά, 5 φορές τη βδομάδα για 3 εβδομάδες) πέραν της βελτίωσης της κατάθλιψης, των σκορ του FIQ και του αριθμού των TPs υπήρξε και ελάττωση των μεσολαβητών της φλεγμονής PGE2, IL-1, LTB4.

Πηγές:

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ.ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΙΣΙΝΕΣ? ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ! ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ! ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ? ΕΙΝΑΙ Ε Π Ε Ι Γ Ο Ν!

Λήδα είπε...

δειτε εδω: δεν ξερω αν ειναι θερμαινομενες αλλα εχει λιστα με πισινες στην Αθηνα.

http://www.fa3.gr/diefth_fa_ypepth/greek-swimming-pools.htm
http://www.lifo.gr/mag/features/1497
http://www.dromostherapeia.gr/kentra-apokatastasis-pisines/dimosia-dimotika-kolimvitiria-attikis.html

Μέλη / Αναγνώστες: