Διαταραχές ύπνου, αυπνία και ινομυαλγία


Στριφογυρνάτε στο κρεβάτι τη νύχτα λόγω του πόνου της ινομυαλγίας ή από δυσφορία;
"Τα άτομα με ινομυαλγία τείνουν να έχουν πολύ διαταραγμένο ύπνο", λέει η κα Doris Cope, MD, διευθυντής της Διαχείρισης Πόνου στο Πανεπιστήμιο της Ιατρικής Σχολής του Pittsburg . "Ακόμα και αν οι ασθενείς κοιμούνται 10 ώρες την νύχτα, εξακολουθούν να αισθάνονται κουρασμένοι."

Η έρευνα δείχνει ότι με την ινομυαλγία, υπάρχει αυτόματη διέγερση του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια του ύπνου. Οι συχνές αυτές διακοπές αποτρέπουν τις σημαντικές διαδικασίες αποκατάστασης από το να λειτουργήσουν.
Κατά τη διάρκεια του ύπνου παράγεται κυρίως η αυξητική ορμόνη. Χωρίς την αποκατάσταση του ύπνου και την αύξηση της αυξητικής ορμόνης, οι μύες δεν επουλώνονται και οι νευροδιαβιβαστές (όπως η σεροτονίνη, βλ. διάθεση) δεν αναπληρώνονται. Η έλλειψη ύπνου κάνει τα άτομα με ινομυαλγία να ξυπνούν με έντονο αίσθημα κόπωσης και πολύ καταπονημένα. Αποτέλεσμα: Το σώμα δεν μπορεί να ανακτήσει δυνάμεις από τα άγχη της ημέρας - τα οποία κατακλύζουν το σύστημα, δημιουργώντας μια μεγάλη ευαισθησία στον πόνο. διάχυτος πόνος, προβλήματα ύπνου, άγχος, κούραση, και προβλήματα μνήμης είναι όλα συμπτώματα της ινομυαλγίας.
Η αϋπνία παίρνει πολλές μορφές - προβλήματα ύπνου, ο ασθενής ξυπνάει συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, αδυνατεί να καταφέρει να ξανακοιμηθεί, η/και ξυπνάει πολύ νωρίς το πρωί. Η έρευνα δείχνει ότι εξομάλυνση των εν λόγω προβλημάτων ύπνου - βοηθώντας τους ανθρώπους να πέσουν το βαθύ ύπνου που το σώμα τους χρειάζεται - βοηθά σημαντικά στη βελτίωση του πόνο της ινομυαλγίας.
Τα φάρμακα μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ύπνου και την ανακούφιση του πόνου. Αλλά οι γιατροί συνιστούν επίσης αλλαγές στον τρόπο ζωής για να βοηθήσει τον ύπνο να έρχεται φυσικά.

Συμβουλές για να κοιμηθείτε το καλύτερο δυνατόν με ινομυαλγία:
Δημιουργώντας μια ζώνη άνεσης στο σπίτι είναι το κλειδί για καλύτερο ύπνο, είτε έχετε ινομυαλγία είτε όχι. Είναι όλα σχετικά με την αίσθηση χαλάρωσης πριν την κατάκλιση - και να μείνετε χαλαροί, ώστε να κοιμηθείτε όλη τη νύχτα.

• Απολαύστε ένα χαλαρωτικό (ζεστό) μπάνιο το βράδυ.
• Βουρτσίστε το σώμα σας με μια βούρτσα ή σφουγγάρι με μακριά λαβή στο μπάνιο.
• Ηρεμήστε τα επώδυνα σημεία με μια συσκευή αυτο-μασάζ (όπως μια μπάλα του τένις).
• Κάντε γιόγκα και ασκήσεις stretching για να χαλαρώσετε.
• Ακούστε μουσική.
• Διαλογιστείτε για να μειώσετε επίμονες σκέψεις και ένταση.
• Κοιμηθείτε σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Δοκιμάστε μια μάσκα ματιών, εάν είναι απαραίτητο.
• Κρατήστε το δωμάτιο τόσο ήσυχο όσο το δυνατόν (ή χρησιμοποιήστε μια μηχανή λευκού θορύβου).
• Βεβαιωθείτε ότι η θερμοκρασία δωματίου είναι κατάλληλη.
• Αποφύγετε τρόφιμα που περιέχουν καφεΐνη, όπως τσάι, αναψυκτικά τύπου κόλα και σοκολάτα.

Θεραπείες για αϋπνία όταν έχετε ινομυαλγία:
Αν εξακολουθείτε να έχετε προβλήματα ύπνου, πολλές θεραπείες μπορούν να βοηθήσουν, όπως η βιοανάδραση, ασκήσεις χαλάρωσης, μείωση του στρες, καθώς και γνωστική θεραπεία. Ένας ψυχολόγος που ειδικεύεται στις διαταραχές του ύπνου μπορεί να συζητήσει αυτές τις θεραπείες μαζί σας.
Οι θεραπείες βοηθούν τα άτομα να διαχειριστούν την πίεση καλύτερα, πράγμα που βοηθά και τα επεισόδια ινομυαλγίας λέει η Cope. "Η ινομυαλγία έχει εξάρσεις και υφέσεις,» αυτή λέει WebMD. "Όταν έχεις άγχος, τότε είναι χειρότερα και το πιο πιθανό είναι τότε να έχεις αϋπνία» Τα φάρμακα μπορούν επίσης να βοηθήσουν ώστε να απαλύνουν τον πόνο της ινομυαλγίας τη νύχτα, ή απ' ευθείας να επικεντρωθούν στη θεραπεία της αϋπνίας. Φάρμακα για την ινομυαλγία που μπορεί να λάβει ο ασθενής τη νύχτα, περιλαμβάνουν τα αντικαταθλιπτικά, τα αντιεπιληπτικά, αναλγητικά, και βοηθήματα ύπνου.

Καμία θεραπεία δεν ελέγχει τον πόνο της ινομυαλγίας κατά 100%, προσθέτει η Cope. «Τα φάρμακα βοηθούν μερικούς. Η άσκηση βοηθά μερικούς. Η μείωση στρες βοηθάει κάποιους. H Γνωστική Συμπεριφορική θεραπεία βοηθά μερικούς ... Εάν καταφέρετε να έχετε ξεκούραστο ύπνο, τότε θα λειτουργήσει καλύτερα όταν είστε ξύπνιοι».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μέλη / Αναγνώστες: