Κεράσια για φλεγμονές, πόνο και αϋπνία

*Το άρθρο του Golden Magazine που ακολουθεί, αφορά μόνο στο κομμάτι της αυπνίας την ινομυαλγία*

Πολύ συχνά μιλάμε για το κερασάκι στην τούρτα. Ίσως θα έπρεπε να αρχίσουμε να μιλάμε και για το… κερασάκι στην υγεία. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, 20 κεράσια την ημέρα για έναν μήνα είναι αρκετά για να απενεργοποιήσουν, σε καθημερινή βάση, τα ένζυμα που είναι εν μέρει υπεύθυνα για φλεγμονές μειώνοντας ταυτόχρονα τους πόνους της αρθρίτιδας και το ουρικό οξύ και συνεισφέροντας στην πρόληψη του καρκίνου, των καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά και της αϋπνίας!

Πόλεμος στις φλεγμονές και τον πόνο
Για ανθρώπους που πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα, ουρική αρθρίτιδα (ποδάγρα), σκληροδερμία, αγκυλοποιητική σπονδυλοαρθρίτιδα και γενικά φλεγμονή στις αρθρώσεις που χαρακτηρίζεται από πόνο, ακαμψία, πρήξιμο ή παραμόρφωση, όπως επίσης και για αθλητές με μυϊκές φλεγμονές, τα κεράσια και ο χυμός τους αποδεικνύονται πολύτιμα και θεραπευτικά. Υπεύθυνες γι’ αυτό είναι οι ανθοκυανίνες, φυσικές χρωστικές και αντιφλεγμονώδεις ουσίες που δίνουν χρώμα στους βαθυκόκκινους καρπούς. Επιστημονικές έρευνες του Πανεπιστημίου του Michigan έδειξαν ότι οι ανθοκυανίνες έχουν 10 φορές μεγαλύτερη ισχύ από την ασπιρίνη, έχουν δηλαδή και παυσίπονη δράση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι με την κατανάλωση κερασιών όχι μόνο μειώνεται ο δείκτης φλεγμονών σε παχύσαρκα πειραματόζωα αλλά και το συνολικό τους λίπος και ιδιαίτερα αυτό της κοιλιάς.

Πόλεμος και στην οξείδωση
Οι ωφέλειες δεν σταματούν εδώ. Η καθημερινή κατανάλωση κερασιών μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου και προστατεύει τις αρτηρίες από τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, αφού οι ανθοκυανίνες ίσως να είναι πιο αποτελεσματικές ακόμα και από τη βιταμίνες C και E. Μια μερίδα με 125 γρ. κεράσια μπορεί να καλύψει το 1/4 της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης βιταμίνης C και προβιταμίνης A (καροτένιο). Οι βιταμίνες αυτές έχουν αντιοξειδωτικές ικανότητες, που περιορίζουν τις βλαβερές συνέπειες των ελεύθερων ριζών στα κύτταρα.

Αντικαρκινικά
Η κουερσετίνη είναι ένα φλαβονοειδές με αντικαρκινικές και προστατευτικές για την καρδιά ιδιότητες, που αφθονεί στα κεράσια. Αντικαρκινικό είναι επίσης και το φαινολικό οξύ που ονομάζεται αμυγδαλίνη ή βιταμίνη B17, το οποίο βρίσκεται στο κουκούτσι του κερασιού.

Αποτοξίνωση
Πλούσια σε νερό και κάλιο (αλλά και ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και το σπάνιο στοιχείο βόρον που ωφελεί τα κόκκαλα), τα κεράσια έχουν διουρητικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες. Προσοχή όμως, γιατί υπερβολική κατανάλωση του γλυκού καρπού ενδέχεται να φέρει διάρροια.

Και γλυκά και ωφέλιμα για τα δόντια
Τα κεράσια είναι το πιο γλυκό από τα κόκκινα φρούτα, περιέχοντας περίπου 68 θερμίδες/100 γρ. Για καλύτερη πέψη πρέπει να τα μασάς καλά και να μην πίνεις ταυτόχρονα πολύ νερό. Όσο για τα δόντια, αμερικανική μελέτη έχει δείξει ότι ο χυμός κερασιού έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες προστατεύοντας τα δόντια από τον σχηματισμό πλάκας.

Καταπολεμούν την αϋπνία
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στη Journal of Medicinal Food, τα κεράσια είναι πλούσια σε μελατονίνη, άρα όταν καταναλώνονται τακτικά μπορούν να βοηθούν στη ρύθμιση του φυσικού κύκλου του ύπνου κάνοντας κάποιον να αποκοιμιέται γρήγορα. (http://www.insomniacauses.com.au/cures-for-insomnia/the-link-between-cherries-and-insomnia-12/).

Πώς συντηρούνται - Τα κεράσια διατηρούνται (άπλυτα) για μία ημέρα σε ένα καλάθι φρούτων, μακριά από θερμότητα ή για δύο ημέρες στο συρτάρι του ψυγείου. Καλό είναι να βγουν από το ψυγείο μισή ώρα πριν φαγωθούν. Η εποχή τους είναι από τα τέλη Μαΐου έως τα τέλη Ιουλίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μέλη / Αναγνώστες: